Tilsynsrapport for Stubbæk Børnehus
Her finder du tilsynsrapporten for Stubbæk Børnehus.
Tilsynsrapport
Dagtilbud: Stubbæk Børnehus
Dato: 13. nov. 2023
Erstatter tilsynsrapport af d. 27. okt. 2022
Uanmeldt tilsyn (observation) gennemført d. 12. sept. 2023
Anmeldt tilsyn (dialogmøde) gennemført d. 25. sept. 2023
Dagtilbuddets oplysninger om strukturelle forhold pr. sept. 2023
Andel af uddannet/ikke-uddannet personale: 64 % / 36 %
Personaletimer:
Vuggestue
- Pædagogtimer: 160
- Pædagogisk assistent, medhjælper, m.fl. timer: 153
Børnehave
- Pædagogtimer: 311,5
- Pædagogisk assistent, medhjælper, m.fl. timer: 111
Antal indmeldte børn:
- Vuggestue: 29
- Børnehave: 72
Tilsynets bemærkninger:
Ingen bemærkninger.
Siden sidst
Der er arbejdet konstruktivt med anbefalinger siden sidste tilsyn.
Opsamlende vurdering af arbejdet med det pædagogiske grundlag
Det pædagogiske grundlag består af følgende elementer: Barnesyn, Dannelse og børneperspektiv, Leg, Læring, Børnefælleskaber, Pædagogiske læringsmiljøer, Forældresamarbejde, Børn i udsatte positioner og Sammenhæng til børnehaveklassen.
Elementerne er vurderet på en skala fra 1-5, hvor 1 er i mindre grad og 5 er i meget høj grad.
Dagtilbuddets vurdering: 3,6 til 5,0.
’Forældresamarbejde’, ’Pædagogiske læringsmiljøer’ samt ’Børn i udsatte positioner’ vurderes højest.
Tilsynets vurdering fra observationen: 3,0 til 4,5.
Elementerne ’Pædagogiske læringsmiljøer’, ’Børn i udsatte positioner (privilegerede positioner)’ og ’børnefællesskaber’ vurderes højest.
Dagtilbuddet arbejder i meget høj grad med at tilrettelægge pædagogiske læringsmiljøer med afsæt i børnegruppens sammensætning og forskellige forudsætninger for deltagelse. Hverdagen er let at afkode, tydeligt organiseret og der er en god fordeling af børn og voksne. Der er en stærk og systematisk refleksions- og evalueringskultur med et solidt blik for barnets perspektiv og en meget høj grad af forældreinddragelse. Personalet er bevidste om, at de altid kan blive klogere på, hvordan noget kan gribes an, at de må være kreative og må justere sig efter det enkelte barn. De møder forældre åbent og tillægger forældrenes oplevelser og perspektiver værdi i samarbejdet. Der er en fælles forståelse af, at alle børn er husets børn og at de hjælper hinanden. Der er et tæt samarbejde med tværfaglige samarbejdspartnere.
De understøtter således børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse bedst muligt, også for børn i udsatte positioner.
På baggrund af tilsynsdialogen, er det aftalt, at dagtilbuddet sætter fokus på
- måltidet og hvordan elementerne fra det pædagogiske grundlag i stærkere grad kan udfolde sig her
- ’dannelse og børneperspektiv’ - hvordan og i hvilke sammenhænge det kan udfoldes.
Kvaliteten af de pædagogiske læringsmiljøer
Den opsamlende vurdering giver anledning til: Ingen bekymring
(Ingen bekymring / Bekymring / Alvorlig bekymring)
Opfølgende tiltag
Der er ingen aftaler om opfølgende tiltag.